headernewsurvey2

Tips uit onze Guide: Hoe stel je de juiste enquêtevragen?

Met welke vraagstelling bereik jij de meeste deelnemers? De juiste vraagstelling en de juiste benadering van de doelgroep zijn essentieel voor de uitkomsten van een onderzoek. Om uit te vinden hoe je respondenten het beste kunt bedienen biedt Crowdtech de mogelijkheid iedere respondent een andere variant van een vraagstelling te laten zien. Zo kom je te weten wat het beste aanslaat bij je doelgroep. Dat is goed voor de betrokkenheid van de respondenten én goed voor het onderzoeksresultaat.

A-B-testen

Spreek je bezoekers bijvoorbeeld aan met jij of met u? Werkt het gebruik van de single responsvraag nog steeds zo goed als altijd of kun je toch beter een tabelvraag met een mooi uitklapscherm gebruiken? Of welke afbeelding valt nou het meeste in de smaak? 

Een A-B-test helpt je om uit te vinden wat voor jouw doelgroep werkt. Essentieel bij het uitvoeren van een A-B-test is de willekeurige toewijzing van varianten aan respondenten. Met de mogelijkheden van Survey helpt Crowdtech je om de beste variant van je eigen onderzoek te maken.

Hoe ga ik aan de slag?

Om respondenten willekeurig de verschillende varianten te laten zien kun je in Survey de randomisatie aanzetten. Door de tool zelfstandig variabelen te laten genereren zorg je voor een willekeurige toewijzing van vragen. Om je stap voor stap door het proces te begeleiden kun je in onze Guide een uitleg vinden over het instellen van A-B-testen. Zo helpt de Guide je bij het instellen van de variabelen en de voorwaarden om de gewenste routing aan te brengen.

Alles wat je wilt weten over een optimaal gebruik van de Survey staat nu in heldere taal met handige tips in onze nieuwe Guide uitgelegd. Heb je (nog) geen licentie maar ben je wel benieuwd naar onze Guide? Neem dan contact op met Marcella Mul voor een korte online demonstratie en ervaar zelf hoe eenvoudig het is om met Crowdtech onderzoek te doen.

Tegel medewerkerspagina

Meer informatie


Marcella Mul

m.mul@crowdtech.com