10 Tips respons verhogen

Hoe verhoogt u uw respons?

Uit onderzoek blijkt dat visualiseren, personaliseren, variëren en terugkoppelen van de resultaten de respons verhoogt. Maar er zijn meer tips die wij u kunnen geven waarmee u uw respons verhoogt.

Een panel is respondentvriendelijk

Met een panel kunt u eenvoudig en snel de juiste doelgroep uitnodigen en het verhoogt uw respons. U weet alle belangrijke achtergrondgegevens van uw panelleden. Dit is handig voor u én voor uw panelleden omdat zij niet telkens hun achtergrondgegevens hoeven in te vullen. Bovendien heeft u hun gegevens altijd tot uw beschikking. Bijvoorbeeld voor de bepaling van de juiste steekproef én voor een analyse achteraf.

Maak het persoonlijk...

Iets dat vaak in de praktijk vergeten wordt, is om ook in de uitnodiging en herinnering voor uw onderzoeken gebruik te maken van deze achtergrondgegevens. Uitnodigen op persoonlijke titel werkt! Als u de namen weet van uw panelleden, gebruik deze dan ook in uw mailing! Recent vergelijkend onderzoek bij twee opdrachtgevers onderstreept dit. Bij het eerste Research Panel (n = 6.377) was het verschil + 5,7% bij de respons. Bij het tweede Research Panel (n = 1.028) was de respons zelfs 10,9% hoger. U kunt dus uitgaan van een toename in respons zonder hier meer tijd aan kwijt te zijn.

Gebruik formele aanspreekvorm

'Geachte heer Jansen'? Of toch misschien informeler kiezen voor 'Beste Mark'? MWM2 heeft met gebruik van de Crowdtech technologie deze vraag aan meer dan 32.000 panelleden uit allerlei verschillende Research Panels gesteld. De meerderheid (54%) geeft de voorkeur aan een informele aanspreekvorm. Omdat dit om een kleine meerderheid gaat luidt het advies: gebruik de formele aanspreekvorm. Wilt u het helemaal goed doen? Dan kunt u de voorkeur natuurlijk ook bij elk panellid uitvragen en uw mailing hierop aanpassen!

Meer tips

Naast het gepersonaliseerd uitnodigen zijn er meer mogelijkheden om de respons op uw onderzoeken eenvoudig te verhogen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Het aanbieden van onderzoeken op alle devices;
  • Het toepassen van gamification technieken, waardoor het leuker wordt voor panelleden om aan onderzoeken deel te nemen;
  • Panelleden zelf laten beslissen of ze een korte of lange vragenlijst willen invullen.
Melvin-B-crowdtech-n.jpg

Meer informatie


Melvin Bechan

m.bechan@mwm2.nl
×

Community

Met Crowdtech Community nemen community- of panelleden op een online platform deel aan discussies, chats, polls en survey's. Op visuele en intuïtieve wijze geven zij waardevolle inzichten.


Lees alle cases en nieuws over Community