Header interview Kay web

De vriendelijke stem van Crowdtech

Hij is de stem van Crowdtech en een steun en toeverlaat van menig onderzoeker die hulp nodig heeft: Kay Konings, een van de medewerkers van de Crowdtech Helpdesk. Vanuit zijn huis in Almere staat hij opdrachtgevers vriendelijk te woord en sluit hij zijn gesprekken nog altijd af met een enthousiast “Goed zo”. Tijd om onze behulpzame collega een gezicht te geven:

Hoe gaat het werk vanuit huis en krijg je nog veel telefoontjes?
Kay: “dat gaat uitstekend. Ik heb hier alle voorzieningen die nodig zijn en kan vanuit huis ook heel goed onze klanten helpen. Ik krijg wel iets minder telefoontjes dan voor de Coronacrisis maar ik heb nog altijd mijn handen vol aan alle hulpverzoeken.”

Waar bellen de meeste mensen jou over?
Kay: “Dat is heel verschillend. Een veelvoorkomende vraag is hoe je een voorwaarde of variabele in een vraag kan zetten? En ook veel mensen vragen om hulp als ze hun onderzoek gaan uitsturen. Sommigen zijn daar toch nog wat onzeker over en vragen mij dan of ik even mee wil kijken of ze wel alles goed hebben ingesteld, voordat ze het gaan versturen.”

Kun je alle vragen altijd meteen beantwoorden?
Kay: “Ja 90% van de vragen wel. Voor sommige vragen moet ik de hulp van mijn collega’s inschakelen, maar kan ik ook vaak al binnen een paar uur antwoord geven. Alleen als er (sporadisch) eens een bug wordt ontdekt dan duurt het iets langer. Dan bel en mail ik de klant overigens wel tussendoor om hem of haar op de hoogte te houden van de voortgang”.

Krijg je wel eens vreemde vragen?
Kay: “ja ik word wel eens gebeld door respondenten, die ons logo zagen staan in een onderzoek en willen verifiëren of wij wel bestaan en betrouwbaar zijn. Vaak als ik deze mensen dan aan de telefoon heb, krijg ik hele verhalen over hun ervaringen met onderzoek. Ze vertellen mij dan bijvoorbeeld over wat ze vinden van de vraagstelling, dat ze sommige vragen niet logisch vinden en dat ze andere vragen verwacht hadden. Het is in principe niet mijn werk om respondenten te woord te staan en ik kan inhoudelijk al helemaal niks over onderzoeken zeggen omdat Crowdtech niet de vragen bedenkt, maar ik neem toch altijd wel even de tijd voor ze. Het draait uiteindelijk namelijk wel om hen.” 

Tot slot: heb je nog tips voor gebruikers van het Research Platform?
Kay: “jazeker. Bel mij in plaats van me te mailen. Natuurlijk kan mailen ook maar ik merk dat klanten en ik elkaar beter begrijpen als we elkaar telefonisch spreken. Bovendien kan ik het probleem dan vaak ook sneller oplossen.
En bel me ook snel als je er niet uitkomt. Het is zonde van je tijd om eindeloos zelf te stoeien. Mocht het voorkomen dat ik je toch niet meteen kan helpen dan hoor je dat eerlijk van me. Heel vaak kunnen we je dan alsnog ondersteunen door je een training aan te bieden.”

Wouter-b-crowdtech-kleur.jpg

Meer informatie


Wouter Bos

w.bos@crowdtech.com
×

Over ons

Crowdtech ontwikkelt en levert technologie voor marktonderzoek. Het Crowdtech Research Platform is een all-in-one oplossing voor zowel kwalitatief als kwantitatief online onderzoek. Meer dan 300 organisaties maken gebruik van de technologie van Crowdtech.


Lees alle cases en nieuws over Over ons