Sinds 2013 is Crowdtech onder de naam Crowdtech ook in het buitenland actief. Crowdtech biedt o.a. in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk de diensten van Crowdtech’s Research Platform aan.
Onderzoek naamsbekendheid Formule1-circuit Baku
Crowdtech specialiseert zich in het assisteren van bedrijven bij het opzetten van hun eigen, op maat gesneden, platform. Zo hielp Crowdtech Repucom (één van de grootste Internationale sportmarketeers) al bij het opzetten van een wereldwijd onderzoek naar de naamsbekendheid van het Formule 1-circuit in Baku, Kazachstan.
Expert-community voor Maersk
Ook aan Maersk levert Crowdtech technologie voor een internationale ‘expert community’ over de scheepvaartindustrie. Wereldwijd worden deskundigen met ervaring in of bijzondere kennis over de scheepvaartindustrie gevraagd hun kennis te delen via groepsdiscussies, vragenlijsten en korte polls. De uitkomsten hiervan worden als ‘industry insights’ als eerste op het – in Maersk huisstijl vormgegeven- platform gedeeld.
Crowdtech onderscheidt zich
Crowdtech onderscheidt zich vooral in het beheer van zogeheten ‘Insight Communities’. Deze onderzoekpanels zijn een alternatief voor Acces Panels die vooral in de Britse markt nog steeds de norm zijn. Access Panels zijn panels waarvoor een extern databureau de contactgegevens van respondenten levert. De marktonderzoeker betaalt doorgaans een ‘fee’ per ingevulde vragenlijst. Het risico bij deze werkwijze is dat respondenten maar doorklikken en vragen ongelezen beantwoorden, op zoek naar de financiële beloning.
Crowdtech daarentegen, heeft ruime ervaring in het beheer van ‘Insight Communities’. De deelnemers aan deze panels zijn intrinsiek gemotiveerd om aan onderzoek mee te doen. Ze krijgen niet betaald, maar willen zelf graag meepraten over de service of het imago van een bedrijf. Omdat ze vaker worden geraadpleegd met korte vragenlijsten voelen zij zich betrokken bij het bedrijf. Daarnaast kunnen ze eigen onderwerpen aandragen en meepraten over de koers van het bedrijf in online discussies.
Crowdtech partner voor multinationals
Dat Crowdtech ook een internationale tak heeft is niet alleen interessant voor buitenlandse bureaus die gebruik willen maken van de software, maar ook voor multinationals die marktonderzoek wereldwijd willen uitrollen. “Dit biedt voor hen schaalvoordelen en het voordeel dat resultaten sneller kunnen worden verwerkt omdat verschillende medewerkers kunnen werken met hetzelfde systeem”, zegt Melvin Bechan, Manager Insight Communities bij Crowdtech. “We kijken ernaar uit te groeien op de Europese markt en krijgen steeds meer inzicht in wat voor onze opdrachtgevers belangrijk is.”
